ТАРИФА ЗА ТАКСИ И КОМИСИОННИ
NB!: Стойностите изписани в евро са посочени единствено за целите на двойното обозначаване по смисъла на Закона за въвеждане на еврото в Република България и са изчислени при прилагане на официалния фиксиран валутен курс на Българската Народна Банка за българския лев към еврото: 1 EUR = 1,95583 BGN, и математическото правило за закръгляване.
Проверка може да извършите чрез калкулатора на сайта на информационната кампания на Министерство на финансите и Българската Народна Банка на адрес: evroto.bg
I. АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ
1. Издаване на анекс-добавък към застрахователна полица: 10 лева/ € 5,11
2. Преиздаване на изгубен документ /застрахователна полица, стикер, талон, зелена карта/: 15 лева/ € 7,67
2А. *Експресно издаване/ преиздаване на документ /в рамките на минути до часове в зависимост от сложността на заявката и времето, в което е направена като в случай на нужда Брокерът си запазва правото да удължи времето за изпълнение/: 30 лева/ € 15,34
2Б. Анулиране на застрахователна полица:
- преди началото на застрахователния период: 30 лева/ € 15,34
- след началото на застрахователния период: 50 лева/ € 25,56
3. Обслужване на полици, които не са издадени от МЕГЕР: 20 лева/ € 10,23 + 5 лева/ € 2,56 за всяка следваща полица /когато клиент желае обслужване по няколко негови застраховки наведнъж/
4. Справки /проверки в регистри, проверка за актуални цени и приложими условия или извлечения по застрахователни полици/: 20 лева/ € 10,23
5. Посещение на адрес/ Посещение на офис или агенция на застраховател, ликвидационен център, държавен орган от представител на МЕГЕР за взимане и/ или регистрирани на документи и искания:
- 30 лева/ € 15,34 за територията на София-град
- 60 лева/ € 30,68 извън територията на София-град в радиус до 50 км
6. Изготвяне на покана за доброволно изпълнение: 80 лева/ € 40,90
6А. Принтиране на документи във връзка с отчета по сървиза по щети, раздел III: 10 лева/ € 5,11 /до 50 листа едностранен печат/
II. КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ
7. *Застрахователна консултация: 100 лева/ € 51,13/ 1 час
8. *Правна помощ: 120 лева/ € 61,36/ 1 час
9. Съдействие по телефон, чат или имейл при настъпило ПТП /попълване на двустранен-констативен протокол, указания за обезопасяване на движението, указания за запазване местопроизшествието, други указания релевантни към случая/: 25 лева/ € 12,78
10. Изготвяне на становище от експерт, което да послужи пред държавен или общински орган, работодател, управителен или надзорен съвет: 80 лева/ € 40,90
10А. Кредитно съдействие - консултиране на клиента за възможните решения за финансиране, изготвяне на документацията за кандидатстване, управление на кандидатурата пред банка и/ или кредитна институция и/ или лизингово дружество и/ или дружество за факторинг: 120 лева/ € 61,36
III. СЪРВИЗ ПО ЩЕТИ
11. *Пакет Автомобилни застраховки: 150 лева/ € 76,69
12. Пакет Имущество за физически лица: 150 лева/ € 76,69
13. *Пакет Транспортни застраховки: 200 лева/ € 102,26
14. Пакет Имущество за юридически лица: 200 лева/ € 102,26
15. *Пакет Злополуки и Животзастраховки: 200 лева/ € 102,26
16. Пакет Финансов риск: 200 лева/ € 102,26
IV. ДРУГИ УСЛУГИ
17. Анализи, доклади или изготвяне на застрахователни решения: Цена по договаряне
18. Обслужване на застраховка Гаранции: 120 лева/ € 61,36
V. БАНКОВА ИНФОРМАЦИЯ
Разплащателни сметки
Получател: МЕГЕР ЕООД
IBAN: BG91UBBS88881000327846
BIC/SWIFT: UBBSBGSF
Банка на получателя: Обединена Българска Банка АД
Основание: Проформа фактура №/ Наименование на услугата/ услугите
Получател: МЕГЕР ЕООД
IBAN: BG73UNCR70001525980252
BIC/ SWIFT: UNCRBGSF
Банка на получателя: УниКредит Булбанк АД
Основание: Проформа фактура №/ Наименование на услугата/ услугите
Получател: МЕГЕР ЕООД
IBAN: BG91INTF40015025082140
BIC/ SWIFT: INTFBGSF
Банка на получателя: Айкарт АД
Основание: Проформа фактура №/ Наименование на услугата/ услугите
Препоръчваме използване на незабавни преводи blink, които са достъпни 24 часа на ден/ 7 дни в седмицата/ 365 дни в годината и се извършват с платежно нареждане, което се изпълнява за секунди.
*ОПРЕДЕЛЕНИЯ
1. Таксата в т. 2А се прилага кумулативно с избраната услуга.
2. Застрахователна консултация - провежда се под формата на беседа с ползвателя на застрахователни услуги. Клиентът определя предмета на консултацията. В хода на нея се разясняват права, задължения, особени правила, изключения и други свързани с поставения казус. Изяснява се какво следва/ може да се направи и да се разбере повече за фактическата обстановка на случая, преглед на застрахователния договор, на общи и специални условия приложими към него, застраховката покрива ли настъпилото събитие, ако да, има ли наличие да изключващи обстоятелства отговорността на застрахователя. Продължителността е един (1) астрономически час.
3. Правна помощ - правна консултация изпълнявана от подизпълнител - лицензиран адвокат. Провежда се под формата на беседа с клиента. Разяснява правата на клиента, проучва случая, преглежда документи, както ѝ какви действия могат и трябва да бъдат преприети и какво да бъде направено във връзка със съдебното преследване на застрахователя при неудовлетворени претенции за имуществени и неимуществени вреди, като последна инстанция за защита правата и интересите на клиента, за да получи исканото обезщетение и други действия относими към казуса. Консултация във връзка с неимуществени вреди /болки, страдания, стрес/. Продължителност един (1) астрономически час.
4. Наименованието „Пакет Автомобилни застраховки“ се отнася за застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите и застраховка Автокаско.
5. Наименованието „Пакет Транспортни застраховки“ се отнася за застраховките: Застраховка на товари по време на превоз (Карго), Отговорност на превозвача (CMR) и Отговорност на спедитора.
6. Наименованието „Пакет Злополуки и Животзастраховки“ се отнася за застраховките: Задължителна застраховка Трудова злополука, Отговорност на работодателя, Групова /трудова и битова/ злополука, Рискова застраховка живот, Здравна застраховка.
7. Всички пакети, уредени в раздел III. Сървиз по щети, се прилагат за един застрахователен договор за едно застрахователно събитие.
8. Дейността по сървиз по щети се дели на 3 етапа:
Етап 1 - Производство пред застрахователя. Включва, беседа със застрахования, на която да се изясни какво следва да се направи и да се разбере повече за фактическата обстановка на случая, преглед на застрахователния договор, на общи и специални условия приложими към него, застраховката покрива ли настъпилото събитие, ако да, има ли наличие да изключващи обстоятелства отговорността на застрахователя, събиране и комплектоване на документи, пълно запознаване със случая, разработване на стратегия, изготвяне на документите, подробен опис на механизма на настъпване на събитието и прилагане на всички нужни документи за доказване размера на щетата, взимане на документи от правоохранителните органи - посещение на място органа, редене на опашка, подаване на заявление за издаване на препис от документ, регистриране на щетата при застрахователя, получаване на входящ номер за случая (посещението на място се заплаща отделно от основната такса, както е определено в раздел I, точка 5), отчет пред застрахования за свършената работа.
Етап 2 - Протест пред застрахователя: Включва, беседа със застрахования, пълно запознаване със случая от Етап 1, запознаване с отказа от застрахователя, ако има такъв, ако има плащане се проверява дали плащането е пълно или частично, съответно, ако е частично се разследват основанията и мотивите, поради които застрахователят отказва пълно плащане, изработва се стратегия и се изготвя мотивиран и обоснован протест, с който се атакува отказа или частичното плащане на застрахователя, регистрира се пред застрахователя, взема се входящ номер, ако няма връчен отказ или направено плащане, т.е. застрахователят не изпълнява своите задължения се изготвя покана за доброволно изпълнение или се преминава към Етап 3.
Етап 3 - Водене на административно производство по жалба срещу застраховател пред контролен орган.
9. МЕГЕР си запазва правото да променя тарифата, когато и както намери за добре без да има задължение за предизвестие за това. Всички клиенти имат ангажимент и задължение преди поръчка да направят справка с актуалната Тарифа, за цената на услугата, която желаят да заявят.
10. Тарифата за такси и комисионни на МЕГЕР се публикува и поддържа на официалната уеб страница на дружеството и е общо достъпна 24/7 от всички устройства, които имат връзка към Интернет.
11. Изпращане на документи във връзка с предоставяните услуги в тази тарифа както ѝ документи във връзка със застрахователни договори и други относими документи във връзка с договорни взаимоотношения между Брокера и ползвателя на застрахователни услуги по пощата на физическия/ пощенския адрес (постоянен/ настоящ или адрес на обичайно местопребиваване/ местоизвършване на дейност), пощенската или куриерската услуга е за сметка на клиента/ заявителя. Пощенски и/ или куриерски пратки се изпращат само до територията на Република България.
12. Таксите се заплащат авансово.
13. Всички обявени цени са без включено ДДС. Дружеството не е регистрирано по смисъла на Закона за данъка върху добавената стойност.
Настоящата Тарифа за таксите и комисионните е приета с Решение на Управителя на „МЕГЕР“ ЕООД на 07.08.2025 г., в сила от 07.08.2025 г.
АРХИВ: